måndag 10 december 2012

Dags för struktur!


Veckorna går, jag är halvskadad, träningstimmarna är färre än vad jag skulle vilja och träningsplaneringen lyser med sin frånvaro.
Och det där går ju lite hand i hand.
För det är ju egentligen inte jättekul att träningsplanera för rehab och mysjoggar (läs allt jag kan/bör springa just nu).

Men.
Den här fumla i mörkret-strukturen som jag just nu lever efter gör mig lite lat och lite ineffektiv.
I brist på ett träningsprogram med spännande, köttiga och snabba löppass har ju faktiskt styrketräningen fått en mer framträdande roll och säkert utökats med 100% de senaste två månaderna.
Så något gott har ju kommit ur detta.
Men ändå, utmaningen uteblir lite.

Som sagt, trots mina begränsningar just nu inser jag att jag återigen från och med nästa vecka måste planera och strukturera vad som ska tränas, vilken dag och hur långt/länge.
Dels för att säkerställa att det verkligen blir av, men också att jag inte går för fort fram med löpningen på vägen mot en skadefri Carro.
Jag behöver sånt.
Struktur och planering.
Då mår jag som bäst.
Nu ska jag göra veckans matschema.
In i detalj.

1 kommentar:

  1. Och jag planerar inte alls... Men förstår din frustration. Som sagt, styrka gör gott! Kör mycket. :-)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...