söndag 30 december 2012

Premiär på längdskidor!





Förutom den där längdturen på fjället i Sälen för 6 år sedan när jag höll på att blåsa ner, var det nog 20 år sedan jag stod på ett par längdskidor.

Jag har tänkt på det i flera år, men eftersom jag inte ägt några skidor och inte heller bott nära några spår har det helt enkelt inte blivit av.
Förrän nu.

Året 2012 var året då jag fick mina första skidor i vuxen ålder (tack snälla make) och även han åka en premiärtur innan året slår över till 2013.
Spåren var isiga, jag hade noll fäste trots valla, kass teknik och rädd i varje nedförsbacke.
Men det var kul.

Jag åkte två varv på den 1,7 km långa slingan. Först ett varv och sedan byttes vi av maken och jag då Noel låg i vagnen och sov. Sen ett varv till med mer mod i kroppen och bättre fart på skidorna. Trots detta blev snittempot långsammare än jag går ibland, haha!



Blodad tand fick jag definitivt och nu hoppas jag att snön inte smälter bort helt.
Tror definitivt på mycket träningsvärk i både triceps och rygg imorgon. Även magen fick sig en omgång.



Eftersom Noel sov i vagnen såg jag min chans till mer träning så jag passade på att springa hem med honom i springvagnen, jag bytte bara pjäxor mot löparpjuks och gav mig iväg.
En omväg hem från spåret senare var jag hemma och kunde summera 3,5 km längdskidor och 7 km löpning.
Härligt!

2 kommentarer:

  1. Kul när man hittar lite annan inspiration också! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt med längdpremiär! :) härligt! Gott nytt år!!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...