onsdag 26 september 2012

Sen kväll, tidig morgon







Efter min sena kvällsrunda igår, kom jag hem endorfinrusig och energifylld, lite kvällsfika på det och jag var piggare än piggast.
Själva passet var ett kort lite snabbare med två fartinslag. För att liksom väcka benen igen, och förbereda dem för de kommande veckornas träning.
Lite mer inriktat på snabbhet, då Hässelbyloppet hägrar och förhoppningsvis en putsning av mitt milpers.

Blev sedan sittande framför datorn och läsandes bloggar till midnatt. För jag var ju för pigg för att sova. Tog mig sen i kragen och la mig till slut, somnade förvånansvärt fort.
Vid halv sex vaknade jag av den glada, kvittrande bebisen och då var det bara att gå upp.
Efter frukost, lek och mikrosov för min del (Noel sov över en timme), gav vi oss sedan ut på en vagnjogg som var tänkt runt Årstaviken. Ca 13 km.

Men redan innan vi begav oss ut kändes det som om jag hade håll i magen. Tänkte att det kanske ger med sig.
Men nej, efter 1,5 km får jag börja gå och sedan blir det sporadiskt spring och en betydligt kortare runda.
Kom hem och kunde summera ett riktigt misslyckat pass, som som tur är inte händer så ofta.
Men istället tittade jag och Noel på fåglar och annat spännande, så det blev ju bra ändå bara på ett annat sätt än vad jag tänkt mig.

Det där hållet har bestämt sig för att hänga kvar resten av dagen.
Men är förhoppningsvis borta imorgon.
Ny dag, nya möjligheter.

4 kommentarer:

  1. Jobbigt med håll! Jag har inte sprungit med vagnen på ett tag nu då jag sprungit på morgonen istället, men nu blev jag faktiskt lite inspirerad igen...kanske blir en tur im!

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med ett håll som satt i så länge!

    Hoppas du och Noel får en bra dag idag! Kramen

    SvaraRadera
  3. Men jobbigt att hållet inte försvann efter löpningen heller?! Hoppas det ändå gick över sen.

    Jag vet att jag skulle hört av mig till dig denna vecka för en ev träff, men som du nog förstått så har jag varit "lite" dålig. Är fortfarande inte på fötterna och smärtan dominerar hela dagarna och jag ligger mest ner. Men nästa vecka SKA jag vara frisk så jag hör av mig igen så kanske vi hittar en tid då!

    SvaraRadera
  4. Jenny: Mmm, jag tycker att det är så mysigt att springa med vagnen.
    Kul att du blir inspirerad, som jag blir av dig:)

    Karin: Ja, det försvann först idag.
    Kram!

    Miss Agda: Jo, jag har läst att du varit/är jättedålig och att vi därför inte skulle kunna ses.
    Men nästa vecka ses jag gärna!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...