lördag 22 september 2012

"Pidde" och zzzz

Här är det förkylt och täppt, och vi är nu hela familjen Förkylning. Yaay. Eller inte. Fast hos de andra är det på väg åt rätt håll.
Nästan sådär förkylt så att orden man säger låter som något annat. Som pinne till exempel. Blir pidde. Hur ofta man nu säger just pinne, men ni förstår.
En långpromenad med tilhörande fika, djurparksbesök,  lunch, en middagsovning på 3 timmar för Noel OCH mig i sängen, och lite småfix hemma har annars utgjort en ganska skön och lugn lördag.
Och så gick vi till den där Minirodini-outleten som ligger här i krokarna, men när vi kom dit var det av någon anledning stängt. Ingen lapp eller notis om varför.
Dåligt. Och surt när man tagit sig dit, till det där ocharmiga industriområdet.

Nåväl, träningen lyser med sin frånvaro. Som ni kanske har märkt. Förutom 1,5 km löpning med vagnen igår på slutet av promenaden (det började regna och vi var hungriga), och 30 min hemmastyrka i torsdags har det endast blivit en vagnjogg och lite coreträning i måndags. Men så är det ju återhämtningsvecka efter halvmaran, så det är väl lite tur i oturen så jag ändå hade behövt tat det lugnt,
Men alltså ingen löpning sedan i måndags. Först halsont och nu täppa.
Imorgon kanske. Jag längtar ju bara efter att få ut och låta benen gå.
Usch, förlåt för ett lite gnälligt inlägg men jag lovar att vara mer positiv nästa gång:)

5 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar ut! Hoppas du är piggare idag! Energikryakramar till dig!!

    SvaraRadera
  2. Åh nej vad tråkigt... men det är sådana tider nu i september, även om det tröstar föga! Krya krya!

    SvaraRadera
  3. Skickar en hel famn ful av energi till dig!!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...