måndag 17 september 2012

En tur till utegymmet

Med lite distans till lördagens lopp börjar redan det negativa blekna och jag glädjs mer och mer åt att jag kom i mål och att det på köpet blev ett nytt fint personbästa.
Förutom lite träningsvärk i baksida och framsida lår, så känner jag mig jättepigg i kroppen.
Snabb återhämtning denna gång ocm man jämför med hur det brukar kännas:)

Så idag var jag sugen på en liten vagnjogg och dessutom lite styrka eftersom jag inte prioriterat det på sistone.
Tänkte därför att en jogg till utegymmet i början på Årstaviken och lite lugn träning där,  skulle bli perfekt.
Sagt och gjort, 4 km lung vagnjogg med lite återhämtningsfokus och sedan lite av varje i lugn och ro medan Noel sov gott i vagnen.



Marklyft, latsdrag, rodd, bröstpress, utfallsgång, dips planka med vridning och utfall på stubbe avverkades innan vi begav oss hemåt igen.
Ni får ursäkta bilkvalitén på vissa bilder, vet inte varför det blev så suddigt på vissa och inte på andra.
Skum kamera eller dålig fotograf:)




Kände mig lite seg efteråt och ville inte utmana kroppen mer idag, så jag sprang 2 km och gick sedan resten hem.
Lugn och kravlös träning, rätt skönt som ett avbräck till den tuffare och mer strukturerade träningen annars.

3 kommentarer:

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...