söndag 22 juli 2012

Söndagsstyrka





Ingen löpning idag.
Jag är fortfarande stel och sliten i baksida lår och efter turen i barfotaskorna häromdagen fick jag en svag känning i vänster hälsena.
Så för att inte förvärra detta, tar jag en extra löpvilodag och hoppas kunna springa imorgon igen.
Men kan man inte springa kan man ju alltid träna lite styrka.
Så vi tog fram det som finns till hands här i viktväg, 4 kgs hantlar och svärmors farfars stång på 18 kg.
Stången har alltså gamla anor, men funktionen är det inget fel på.




Efter lite jogg runt huset som uppvärmning, gick jag sen utfallsgång 3 varv runt huset med hantlarna. Tog bra i framsida lår och rumpa.
Sen blev det tåhävningar, armhävningar, axelpress, ryggresningar, roboten, planka, sidoplanka , tricepspress mot panna och mage och frivändningar.
Att kunna träna ute på tomten är verkligen en lyx och jag längtar tills jag någon gång får en egen tomt som jag kan träna på när jag vill.
Det får bli ett framtidsprojekt.
Inom en ganska snar framtid tror jag.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag har också skärpt till mig med styrkan den här veckan :)

    SvaraRadera
  2. Ja, fick ihop nästan 1,5 h så det är jag nöjd med!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...