torsdag 12 juli 2012

Nedräkning

Nu är det inte långt kvar. På lördag smäller det.
Imorgon när jag vaknar kommer det att vara dagen innan.
Den här veckan har verkligen gått fort.
Förberedelserna ska vara gjorda och imorgon blir det förutom nummerlappshämtning på maratonmarknaden på Stadion, vila och en liten långsam väcka benen till liv-tur
Ingen träning igår och ingen idag. Så nu känner jag mig väldigt sugen på att springa. Speciellt på att springa långt.
Vilket är en av de bra grejerna med vila. Man får pigg kropp och knopp. Suget finns där ofta starkare än innan vilan.
Men det här loppet har jag längtat till länge och det är ju mitt huvudmål för säsongen.
Ända sedan jag anmälde mig i augusti förra året gravid i 7:e månaden har jag sett fram emot detta med både spänning och viss respekt.

Förutom häng och övernattning hos fina männinskor på Ekerö har vi ägnat dagen åt fika, ett snabbt,  kallt bad, snabbbesök på Bromma Blocks och nu på kvällen kafferep hos den andra fikatanten.
Hon ska ju nämligen langa till oss på lördag, så planering och strategi diskuterades oss tanter emellan.

Nu är det godnatt från den här blivande maratonlöparen.
Sömn ingår ju också i uppladdningen.
Adios så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...