tisdag 10 juli 2012

Banintervaller och marashoppning

Idag gav vi oss ut på stan för att handla det vi kan tänkas behöva till lördags lopp.
Med mig hade jag en liten shoppinglista så inget skulle glömmas och så gott som allt kunde sedan bockas av.
Nya kompressionstrumpor i rosa för att fullägna min outfit, gel, sportdryck, skavsårsplåster, hörselkåpor till babyn (antar att det kommer att vara högljutt inne på Station) mm. 
Och en sak som inte stod på listan blev det också, ett par söta små skor till minstingen i familjen.
Passade sen på att njuta av en Estelle-bakelse till eftermiddagsfika. Mums!



             
I mara-andan fortsatte jag sen med banintervaller. Inte så många, inte heller på något sätt maxfart men tillräckligt för att få snabbhet i benen.
Jag joggade 3 km till banan, och uppjoggen kändes tung, seg och allmänt neggo, men efter ett stegringlopp satte jag sen igång på gladare ben.
3x400m, 3x200m och 2x100m.
Benen vaknade till liv och mer därtill. Jag kände mig snabb, spänstig och nästan som en Bumbibjörn, ni vet, studs, studs:)
Jag ville mer, längre och hårdare. Men inte nu. Inte idag.
Det tar vi om några veckor. Två kanske. För nu längtar jag tillbaka till banan där jag vill springa som en gasell. Okej, jag har lite att jobba på till det där med gasell men övning ger färdighet eller hur är det med den saken?


                                        
Maraladdningen fortsätter imorgon med vila, besök och övernattning på landsbygden och där en hel del god mat.
Det här med uppladdning är ju inte så pjåkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...