lördag 9 mars 2013

Spring, core och soleufori

Lunchspring igår i sol och nästintill barmark.
Är det vår på gång nu?
Japp, förutom de där minusgraderna som envist hänger kvar på morgonkvisten.



Glömde ta på mig Garmin, vilket jag insåg när jag kom ut på gatan, så längden vet jag inte men var ute i 40 min så runt 6-7 km fick jag nog ihop.

Känslan av sol i ögonen och ljusa mornar och kvällar när man är på väg hem från jobbet, gör på något sätt att tillvaron med ens känns lite lättare.

Idag var vi ute tidigt med Noel i vagnen och promenerade på sjön och bort till 4H-gården för att titta på djuren. Medan Noel sov gott, satt vi i solen och njöt av en fika.
Livskvalité kallas det. Och sånt blir det mer av nu när det blir varmare.

Väl hemma efter mat och lek var det dags för sov igen för vår förkylda lilla skatt, och då passade vi vuxna på att sova vi med. Skönt!

Sen väckte vi kroppen med en halvtimme core medan våra helggäster underhöll Noel.
Om jag säger att jag är lite ur form även i coremusklaturen, säger jag inte för mycket. Kände mig så svag.
Men vad hade jag väntat mig när jag slarvat med träningen sista tiden.
Nä, idag var en reminder vad jag har jobba på, bland annat, framöver.
Corestyrka, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...