tisdag 12 mars 2013

Den där längtan

Visst är det bra att längta?
Och att längta efter träning är ju en underbar känsla.
Så var det idag. Jag hade verkligen längtat till lunchen då jag skulle få gå till jobbets gym för veckans styrkepass.
Kort och intensivt och väldigt kul.
Det är nästan så att detta är veckans bästa pass. Jag gillar verkligen att pressa mig i olika övningar och känna den där brännande känslan.
Funderar fortfarande på ett gymkort eftersom jag vet att jag med tiden kommer att få lägga mer tid på styrketräningen, vilket jag verkligen ser fram emot.



TRX, hantlar, bänk och en lättare stång var mina redskap idag och så mycket kul man kan göra med dessa ting.
Fokuserar allt som oftast på att stärka min core, men klämmer även in någon benövning (squat med viktplatta idag), pulshöjande och någon armövning som idag blev hantellyft för baksida axel och dips.

8 kommentarer:

  1. Du ser gladare ut efter TRX:en än vad jag gjorde... Hahaha! Bra gjort!

    SvaraRadera
  2. Skaffa samma som jag ska skaffa så kan vi teama ibland! (Typ i november...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det låter lockande. Måste fundera på det, men vi skulle bli ett grymt team!

      Radera
  3. TRX är bästa uppfinningen! Och oj vad jag förstår ert hemliga kodspråk här ovan, he he ;)

    SvaraRadera
  4. ja det finns ju så saker som motiverar så mkt som ofrivillig, eller frivillig, träningsvila! då längtar man verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ärverkligen så. Och ibland behöver man bara byta fokus för en stund:)

      Radera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...