söndag 17 mars 2013

Mitt Fazer Blogger Boot Camp 2013

Förra året var min första gång på detta fantastiska träningsevent, och när biljetterna släpptes till årets upplaga var jag snabb att haffa en av de fort slutsålda platserna.
Valet av klasser visade sig vara rätt bra även för en gravid och, förutom en klass där jag fick modifiera vissa övningar, kunde jag deltaga och ta i som jag hade hoppats.



Jag blev nästan förvånad över hur pass bra det kändes och den tunga känslan jag haft i kroppen senaste tiden var som bortblåst, i alla fall halva dagen.

Uppe med tuppen 05,30 (fast hade varit vaken sedan 04,30 då Noel vaknade) och begav mig intill stan och Sats. Första klassen var spinning med Andréa och det var verkligen kul att vara tillbaka på spinningcykeln. Bra musik, pedagogisk och kunnigt och bra variation i intensitet. Grymt Andréa!



Sen var det snabbt klädbyte till löppasset med tjejerna i Runday.
Löpskolning (ajaj träningsvärk i vader och fötter idag) och stafett var både kul och välbehövligt.
Mer löpskolning får det bli!



Det fortsatte med en intressant och bra kostföreläsning, där jag visste mycket av det som sades men ändå fick med mig lite bra råd.


Efter lunch och mingel, var det sen dags för latin fusion med Cecilia Ehrling. Jag, som har en utbildning inom dans och musikal, dammade av danskunskaperna och njöt i fulla drag.
Men sen tog det liksom stopp.
Trots att det serverades så gott som obegränsat med juice och mellis från sponsorerna, dog min energi helt.

Så när det var dags för funktionell träning med Jessica Clarén, som verkligen var en helt egen och spännande klass, kände jag mig slut som artist.
Vissa övningar var för tunga för min gravidmage och de många utfallen kändes av i bäckenet.
Så det blev lite halvhjärtat för min del.
MEN det var verkligen nya rörelsebanor och utmaningar i detta pass, så hade jag kunnat ta i lite mer hade det varit grymt bra för min kropp.



Sen var det bara yogan kvar men eftersom jag nu kände mig helt slut, packade jag istället ihop mina grejer och den generösa goodiebagen med både kläder, bröd och annat smått och gott, och begav mig hemåt.
Trist ändå, då jag verkligen hade sett fram emot yogan.
Men det var något som inte stämde i kroppen, för idag ligger jag hemma med feber och halsont, så det var ändå rätt beslut att åka hem.

Återigen är jag full av beundran för tjejerna i i teamet bakom Blogger Boot Camp. Så himla bra fixat! Och tror att fler med mig ser detta som en riktig höjdpunkt. Roliga klasser, grymma instruktörer, bra mat, fetaste goodiebagen och en hel dag med likasinnade bloggvänner och bloggälskare!
Tack för en jätterolig dag!




4 kommentarer:

  1. Grattis till din lilla hemlighet i magen...underbart kul!

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit hur kul som helst. Jag vill också :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen jättekul!
    Nästa år får du också vara med:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...