söndag 24 mars 2013

Mest vila men lite dramatik

Ja men det här med att åka på spa kan jag vänja mig vid. Det här var  min första gång.
Högbo Brukshotell är inte ett renodlat spa, men de har en fin och stor spaavdelning med många behandlingsrum. Bland annat. Och eftersom jag hade ett presentkort, så var det för att spa:a som vi åkte dit.
Fredagen började bra med en lugn morgon hemma innan vi satte oss i bilen och drog norrut.
Sen blev det dramatik på vägen, då jag efter vårt lunchstopp kom på att jag hade glömt min kära Mulberryväska där vid bordet.  Så var det med hjärtat i halsgropen som jag ringde till restaurangen och hoppades på det bästa.
Och då hade vi hunnit några mil....
Tur hade jag och väskan låg kvar där jag hade lagt den. Dramastiskt värre!

Men sen när vi väl kom fram var det mys för hela slanten. Och vila och återhämtning.
Högbo låg verkligen ute på landet. Fridfullt. Med finfina längdspår utanför dörren, skidstadion ytterligare några hundra meter, sjö, natur och vackra miljöer.
Den enda besvikelsen var att jag var så mätt att jag inte orkade med den kända dessertbuffén i deras restaurang som såg helt fantastisk ut. En dröm för en fikaälskare som mig. Men med en inneboende i magen tar det stopp ganska fort nu märker jag. Kan också bero på att jag inte är av med mitt illamående fortfarande även om det är bättre.




Om det var ångbastun eller vilan som gjorde det vet jag inte, men på fredagskvällen kom ett rejält halsont tillbaka och nattens sömn som jag hade sett fram emot (ostörd och sovmorgon, ni vet) blev riktigt usel.
Trots detta pallrade vi oss upp hyfsat tidigt till den bästa frukostbuffén (den hade det mesta) och en långpromenad runt sjön. Skönt att få komma ut och röra på sig. Har ju inte blivit mycket av den varan senaste veckan
Och nu är det fortsatt vila som gäller tills det här halsontet ger med sig.
Men det börjar bli riktigt segt nu. Går in på andra veckan nu och jag tänker att bara de här sabla minusgraderna försvinner blir det bättre.
Eller hur?


1 kommentar:

  1. Men DUMMA halsonda! Go away! Resten: HURRA VAD LYXIGT det såg ut :D Krya på dig!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...