torsdag 7 mars 2013

Dimman lättar!

Skrev ett inlägg igår som tydligen inte blev postat som jag trodde, vilket jag upptäckte nu.
Så jag får väl skriva om det. På ett ungefär.

Dagar och veckor har gått.
Men nu. Äntligen lättar dimman som jag befunnit mig i och den förlamande tröttheten börjar släppa greppet.
Så skönt att jag börjar känna mig som mig själv och att energin återvänder till kroppen.
Jag tar fortsatt lite piano när det gäller träningen, den här veckan har jag hittills sprungit (med fartökning hör och häpna) och styrketränat på lunchen.




Styrkepasset igår fokuserades på baksidan av kroppen och jag grävde långt ner i övningsbanken för att överraska kroppen med gamla, bortglömda favoriter och nya oprövade pärlor.
Och vilken träningsvärk jag har idag. Skönt!

Triceps, bål och rygg, rumpa, baksida lår och vader fick minst 1 övning var i det tidspressade passet jag hade till mitt förfogande.

Känner verkligen att det är kul i gymmet just nu, och jag skulle vilja lägga mer tid där men då skulle nog ett gymkort vara bra att ha.
Jobbgymmet är lite trångt och begränsat, så skulle jag lägga mer tid på gym vill jag ha något bättre.

Men vi får se, först ska jag utöka hemmagymmet med en foamroller och ett junglegym (som en TRX).
Det kommer man ju ganska långt på.

5 kommentarer:

  1. Vad SKÖNT att dimman lättar. Är det vårljuset som gör susen? :)

    Och jag är OCKSÅ sugen på en foamroller, har hört mycket om dem!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att du mår bättre.
    Ljuset gör mycket (tror jag). Jag känner mig också piggare nu. :-)

    SvaraRadera
  3. det är sååå underbart med ljusets återkomst! men imorse var det -16, för kallt för mars!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att energin börjar komma tillbaka! Stor kram! Och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni! Tror det är en kombo av ljus, mer sömn och lite annat:).
    Skönt i vilket fall att nästan vara tillbaka till sig själv.

    Milla: trevlig helg du med! Skulle vara kul att ses snart. Kramar!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...