måndag 11 mars 2013

Iskalla 10 km




När jag kom ut från jobbet var det fullt polispådrag och svarta limousiner överallt. Fick kryssa förbi folk för att småjoggandes ta mig till t-banan.
Undra vad det var för viktiga människor därinne.

Senare väl framme i Mörby, satte jag på Garmin och sprang iväg.
Kallt var bara förnamnet.
Hade underställ av ull och vanliga tajts på benen, vilket var för lite.
Men efterhand jobbade jag upp värmen. Förutom i händerna som var nästan outhärdligt kalla hela tiden.

Kändes segt fram till 8 km, då jag kunde dra på lite och lägga in en fartökning. Så skönt det var att bara kuta snabbt!
Med ryggsäck också.
10 km senare klev jag innanför dörren och möttes av två glada älsklingar, den stora och den lilla.
Och nylagade linsbiffar.
Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...