onsdag 17 april 2013

En ny tid

Hämtningar, lämningar, borttappade kläder och vantar, galonbyxor, matsäck, och listan blir lång.
En ny värld och en ny tid för vår lilla familj.
En omställning för alla tre som vi hanterar på olika sätt.
Noel har gått sin första hela dag på förskolan idag, och jag gjorde hämtdebut på hans friluftsförskola.
Jag var definitivt mer uppstressad av alla barn, föräldrar och fröknar överallt på gården än vad Noel var som verkade ganska nöjd med kompisar överallt.
Han protesterade stort när jag satte honom i bilen och åkte de 600 meterna hem.
Skulle gärna skippat bilen och gått hem, men för att hinna hämta i tid och hinna i tid till jobbet tiiiiidigt i morse och få hem Noel utan vagn, så hade jag bilen till jobbet imorse och således alltså också hem och direkt till förskolan.

Noga planerade veckor med varannan dag hämt och lämning fördelat mellan mig och maken.
Dessutom väl planerade och avstämda med min kollega som har samma sits, då vi inte får gå tidigt från jobbet samma dag båda två. Mycket att tänka på och väga in alltså. Men jag tror att det kommer funka fint.
Det är ju bara en kort period, sen kommer sommaren då jag ska vara ledig 5 veckor och sen jobbar jag ca 1 mån till innan jag går hem och förbereder mig inför ankomst av bebis.

Så de här grymt planerade veckorna rymmer lite tid för transportspring, då det går snabbare med bil eller buss, och därför blir det lunch, kväll och helg som får bli träningstillfällen istället.
Som det ju är redan idag, men nu ännu mer.



Igår blev det en sväng på Djurgården på lunchen.
Regn och rusk, men springglädjen var lika stark som vanligt.
Med den kommer man långt och får en att glömma allt som inte är just springglädje.

1 kommentar:

  1. Det verkar vara ett pusslande för att få allt att gå ihop, och tar säkert ett tag innan man får in smidiga rutiner. Du ser i alla fall ut att trivas fint på ditt lunchpass!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...