tisdag 2 juli 2013

Tabatastyrka på altanen




Att kunna ta ut träningsredskapen såsom bollen, min kettlebell, mattan och gummibandet på altanen och köra styrketräning utomhus. På min egna tomt. Där jag får göra vad jag vill utan att ha publik och ha någon stirrar.
Det är lyx. Och en av alla fördelar med att vi nu bor i hus.
Första sommaren i huset och jag ser fram emot mer uteträning i trädgården och på altanen.



Dagens pass? Som vanligt nu som gravid fokuserar jag på att stärka den ansträngda baksidan av kroppen som får jobba mer i takt med att magen växer och kroppens tyngdpunkt förändras.
7 st tabataintervaller (20 s arbete 10 s vila x 8).
Övningen ovan-benböj med boll mot vägg i kombo med bicepscurl.
Höftlyft på boll
Hälsande hunden
Kettlebellsving
Rodd med gummiband- blandade hög och låg rodd
Rotatorcuff med gummiband
Dips

30 min utomhuslyx!

1 kommentar:

  1. härligt, sommar är verkligen bästa tiden för husboende!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...