söndag 7 juli 2013

Min semesterträning




Två veckor av semestern avverkade och tre sköna veckor kvar.
Min träning under den här tiden, (semestern brukar vara den tid då jag har storslagna träningsplaner) har varit/är ungefär som jag hade tänkt men ändå inte riktigt ända fram.
Har alltid höga ambitioner och nu slåss dessa mot en gravid mammas trötthet och ork tillsammans med familjetid planer.
Jag vet.
Prioritera heter det.
Men det gör jag just nu till den mån jag känner passar och därför låter jag alltid kroppens signaler styra.
Blir det stressigt att hinna med får annat prioriteras.
Men som sagt när jag summerar veckan i träningsdagboken, denna vecka 29 i graviditeten, har jag ändå fått till några bra pass.

Måndag: Cykling 45 min/18 km
Tisdag: Tabatastyrka 30 min
Onsdag: Morgonlufs 5,5 km
Torsdag: Vila
Fredag: 3,5 km jogg och 20 min styrka
Lördag: Cykling 1h
Söndag: Vila

Som ni ser inte några långa pass, men kortare och oftare istället. Det jag saknar är lite mer styrka och gärna yoga, men målet är att må bra och röra på mig och det lyckades jag med denna vecka också.



Imorgon tar vi bilen söderut och träningsväskan är givetvis packad.
Förväntar mig gympass på hotellet, morgonlufsar och någon lång strandpromenad.
Den där TRX:en har jag varken köpt eller gjort egen ännu, men jag har lovat mig själv att fixa det under rådande semester.
Så nu är det upp till bevis.

Förresten kolla, redan v.30 och knappa 10 veckor kvar till vår lilla bebis tittar ut.



Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...