fredag 5 juli 2013

Bara det bästa

Alltså, semester. Hur underbart är detta påfund?
Jag har nu avverkat två veckor väldigt snabbt och lätt och har egentligen inte haft mer planer under dessa veckor än lekdater, kompishäng, träning och familjemys. Helt lagom om du frågar mig.

Som idag. En perfekt semesterdag (förutom att det inte badades).
Vi vaknade hela familjen 08.30, både vi och Noel verkar ha gått in i semester-mode och sover längre och längre på morgonen. Så skönt!
På förmiddagen var det sedan egentligen tänkt att vi skulle till vänner för lek och häng, men då de fick förhinder, såg jag istället chansen att få till min träning istället för att spara den till eftermiddagen.



Så jag gav mig ut på en kort jogg som uppvärmning, 3,5 km, och fortsatte sedan hemma på altanen med styrka i superset.
Och med mysigt sällskap:)

Benböj med kettlebell/rodd med gummiband
Enarmsrodd med kb/tåhävningar med kb
Drag åt hakan med kb/sidoutfall med böjning och kvastskaft.

Sedan blev det snabbt i med lunch och bil in till stan för ett besök hos barnmorskan.
Där alla min värden konstaterades som superbra, och tillväxten på bebis precis som den ska. Lycka!
Hoppas bara att det kan fortsätta på samma sätt.

När Noel sedan sov middag, knatade vi ut till Djurgården och för att fika och mysa på tu man hand.



Sen blev det lekparksbesök i Humlan, och väl hemma en grillkväll innan Noel somnade på stört och jag la mig till rätta i soffan.
En underbar semesterdag med bara det bästa.
(Ja, det skulle vara det där badet som saknades då.)

2 kommentarer:

  1. ja det här härliga dagar nu! men det går så fort, usch, får lite ångest när jag tänker på att halva semestern är förbi..!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst går det fort när man är ledig. Det kommer att vara samma sak med mammaledigheten:)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...