torsdag 27 juni 2013

Med både vagn och mage

Jag har de senaste två dagarna dragits med halsont, så träningen har därför fått vila.
Men idag var jag fri från ontet äntligen och jag var ruskigt sugen på att ge mig ut på en jogg.
Eftersom Noel vaknade mitt i sin middagssovning passade det bra att ta med honom i vagnen om han ville somna om.
Det ville han dock inte. Men han låg nöjt i vagnen medan mamma de första två km fick gå, stanna och kissa och ta små vilopauser.
För nog var rundan för tätt inpå lunchen, vilket gjorde att jag hade ett riktigt håll som höll i sig oväntat länge. Det i kombo med en gravidmage i v.28 såklart.




Blev trött på hållet som inte ville ge med sig och stannade därför på en gräsplan och gjorde benböj och bålövningar. Sedan var ontet borta och jag kunde jogga på hela vägen hem.
Förutom i uppförsbackarna. Det räcker liksom med vagn och gravidmage.
6 km med ett styrkeinslag blev det ändå till slut. Och med det kände jag mig ganska nöjd.




2 kommentarer:

  1. Inte illa! Tid finns för träning med planering och prioritering även när man har barn. Heja

    SvaraRadera
  2. den där kissnödigheten alltså!!! ofta kan jag inte vara ute i mer än en kvart innan jag är kissnödig!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...