tisdag 18 juni 2013

Beroende av små röda


Hur gott kan det vara?


Jordgubbar i massor är en av sommarens alla fördelar och förutom att det är så otroligt gott innehåller de ju bland annat järn som jag som gravid nu är i extra behov av. Så både gott och välgörande alltså. Vilken superkombo!


Jag kommer nog att frossa i färska jordgubbar hela sommaren i olika konstellationer -att äta som de är, på gröten, i yoghurten, till ostkaka, till kladdkaka. Ja, du ser, de är mångsidiga dessa söta gubbar. Och nu har vi faktiskt fått några egna gubbar på plantorna vi satt på altanen, även om det bara är några få så är det ju ändå närodlat minst sagt...

2 kommentarer:

  1. Sitter och frossar i dessa ljuvliga röda bär just nu! Så gott!

    SvaraRadera
  2. ja jag frossar också i jordgubbar nu! vill inte tänka på hur många hundra kr jag lagt ner på jordgubbar bara i år... men det är det värt och vi behöver ju det :)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...