tisdag 4 juni 2013

Cykelburen




Det var inte alltför länge sedan jag insåg att jag faktiskt kunde cykla den 5 km långa sträckan till tåget på morgonen.
För även om jag inte transportspringer nu, funkar det ju lika bra med cykel.
Nu klassar jag visserligen inte den här cyklingen som träning eftersom jag inte ens är ombytt, utan som vardagsmotion. Men ändå.
Och det tar faktiskt inte så mycket längre tid än att ta bilen.
Jag har liksom glömt bort cykeln sedan vi flyttade.
Eller cyklarna. Har ju två st. En hybrid( mellan racer och mtb för pendling) och en vanlig cykla-till-affären-cykel med korg.
Det blir mest den senare just nu.
Men någon dag ska jag ge mig ut på hybriden och på ett riktigt träningspass på några mil. Ser fram emot det. Kanske blir det på torsdag.

Hur kallt var det inte imorse? Jag levde kvar i värmebubblan från helgen och insåg för sent att jag hade på mig alldeles för lite kläder.
Cykelturen till tåget var kylig och blåsig, men jag fick upp värmen tillslut.
Värre var det hem då jag huttrade hela vägen.
La mig sen frusen i soffan med filt och mellis och sov en stund, innan det var dags att hämta Noel på förskolan.
Perfekt.


1 kommentar:

  1. Pefekt med vardagsmotion.
    Och vi hade 7 grader imorse. Jättekallt! (Mot tidgare) Brrr...

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...