måndag 24 juni 2013

Helgresumé

Vilken bra helg vi har haft.
Inledde Midsommarafton med ett tabatastyrkepass på altanen för att sedan spendera resten av dagen hos vänner med en massa barn och vuxna i salig blandning och en vinst i femkampen "Mästarnas
mästare" för undertecknad.



Midsommardagen började tacksamt med en liten sovmorgon för hela familjen innan vi tränade på varsitt håll, medan vi turades om att vara i lekparken med Noel.

22 km cykling avverkade jag snabbare än förra gången och jag känner mer och mer att det här med cykling är ett bra alternativ till löpningen, speciellt nu som gravid. Måste bara höja styret lite till nästa gång, då magen nu börjar bli stor.



Resten av helgen avverkades sedan i ett lugnt tempo med trädgårdsfix, lekparkshäng, fika, obligatorisk jordgubbsätning, shopping, grillning och säkert mer som jag glömt.
Sådär lugnt och spontant som hör sommaren till.


Igår kväll gav jag mig ut på en jogg med promenadinslag, och till en början var det mer promenad än jogg då jag hade ett ihållande håll i hela magen som inte gav sig förrän jag stannade helt och passade på att fota och Instagramma.






Efter det kändes jag som förbytt och jag kunde springa nästan hela vägen hem med bara någon minut här och där med gång.
Igår gick jag in i vecka 28 och jag fortsätter att vara tacksam och ödmjuk för att jag fortfarande kan springa.
Tar en vecka i taget och summerar förra veckans träning med två springpass, ett cykelpass och två styrkepass.
En bra blandning för min gravida kropp.
Saknar bara yogan men den ska jag få till den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...