torsdag 7 februari 2013

Logistiken och transportspring

Nä, den här veckan har jag inte riktigt fått transportspringet att fungera.
Eftersom det tar mig ca 45 min längre att springa de 10 km till/från jobbet kombinerat med tunnelbana, är det något som jag gör antingen på morgonen eller kvällen.
Inte båda sträckorna på samma dag, då jag om jag springer på morgonen vill komma hem i tid till familjemiddagen eller om jag ska springa på kvällen hem måste vara på jobbet tidigare på morgonen för att kunna springa hemåt tidigare.
Hänger ni med?




Detta medför hursomhelst att jag måste planera att skor, jacka och kläder finns på jobbet för hemgång alt morgonspring. Lämna kvar jacka, åka hem i jacka dagen efter.



Som imorse tex, då hade jag tänkt springa en längre sträcka än den jag brukar till jobbet men när allt var framtaget och jag var redo för sängen igår kväll, insåg jag att jag inte hade någon jacka på jobbet att gå ut och äta lunch och åka hem i.
Så då ändrade jag planerna hemjogg istället.
Det var bara det att musten gick ur mig på jobbet, kände mig som en blöt trasa och ville bara hem så snabbt som möjligt.

Nu ligger springkläderna och skorna kvar i ryggsäcken på jobbet, och istället ser jag till att komma ut på ett lunchpass imorgon.
Man får helt enkelt vara flexibel.


Och eftersom jag fick till ett så bra styrkepass i gymet igår, med TRX:en, gör det ju inget att det blev en spontan vilodag idag.

2 kommentarer:

  1. Inte alltid lätt att få ihop det med logistiken! Bra att du är flexibel!

    och skönt fartpass du fick till härom dan också!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...