söndag 17 februari 2013

Helgens bestyr

På något sätt känns det som om det är måndag och fredag jämt.
Veckorna går fort och helgerna ännu fortare.
Vilket ju på ett sätt är bra.
Men sen jag började jobba har tiden med familjen blivit än mer värdefull och helgerna känns nu heliga och jag ser till att utnyttja tiden på bästa sätt.
Att få vara med Noel och maken är det bästa jag vet, och det spelar ingen roll vad vi gör.
Bara ATT vi är tillsammans.

Och tillsammans har vi varit hela helgen.
Igår var det bad och kalas för hela slanten. Mamma/mormor kom på besök och gjorde oss sällskap till idag.
Imorse fick vi sovmorgon medan Noel och mormor umgicks på nedervåningen. Skönt, då jag känner mig obotligt trött just nu.



Senare passade jag och maken på att springa ett varv runt sjön, 8,5 km, så mysigt att få springa ihop igen. Det var väldigt längesen nu.

På eftermiddagen drog vi iväg på kalas hos Andréa vars lilla Sixten fyller 2.
Noel hängde efter 9 mån äldre Sixten så gott det gick:)
Fikade i massor, då det serverades urgoda cupcakes som
Andréa hade bakat.
Jag älskar att fika helt enkelt.

Väl hemma igen, blev det matlagning och nattning av den lilla innan jag och maken slängde oss i soffan.
Det var den helgen.
Men som sagt imorgon är det måndag och sen är det ju vips fredag igen.

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är det galet vad snabbt helgerna går. Låter som ni fick en mysig sådan i alla fall!

    Vi för försöka hitta tid någon helg i mars för att träffas. Peo jobbar varannan helg så det vore ju bäst att ta en helg när han är ledig. Vi hörs om det.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låter jättebra, Karin!
    Ser fram emot att ses!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig helg!Att springa ihop sådär är ju verkligen underbart! Kärlek och träning på samma gång liksom:)

    SvaraRadera
  4. vilken mysig helg! som du skriver, bara att få vara tillsammans och umgås!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...