onsdag 13 februari 2013

Kvällsyoga och tennisbollrull




Äntligen fick jag ändan ur och tog mig an den där välbehövliga yogan.
Min kropp är stel och behöver töjas ut på diverse ställen, så 30 min yoga med fokus på rörlighet och balans gjorde att kroppen genast kändes varmare längst därinne.

Sen plockade jag fram min tennisboll som jag använder till självmassage och rullade både rygg, rumpa och vader en bra stund.
Yoga och massage, bra kombo.

Om ni inte testat tennisbollmassage, gör det. Löser
spänningar bra, speciellt i sätet.
Fick tipset av en naprapat för många år sedan och det har hjälpt mig många gånger.
Bara att lägga sig på den och rulla på det stela partiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...