tisdag 5 februari 2013

Det finns ändå lite fart i mig




Ett lunchpass var planerat. Jag gillar att kunna komma ut i dagsljus och få ny energi med mig in på kontoret.
Sen att det blir lite stressigt med dusch och mat, får man ta.

Vaknade återigen vid 5-snåret imorse(av mig själv), så vid lunchtid och dags för löpning var jag obotligt trött.
Men ändå sugen på att komma ut.

Så det var bara att dra på sig kläderna och bege mig mot Djurgården. Vilken lyx att kunna få springa där på dagarna, lite variation till transportspringet.

Garmin tog 1 km på sig att hitta satelliterna, så efter 2 km på klockan( egentlige då 3 km) satte jag igång med min fartlek.
Och trots att det var rätt halt och jag saknade dubbar, kände jag med ens att det skulle gå undan.

4 km fartlek med smittfart på 4,49 min/km är jag jättenöjd med och totalt 8 km. Sprang om flera stycken på vägen och kände mig stark och pigg.
Har ju känt mig seg och kraftlös på sistone beroende på förkylningar som avlöst varandra.
Men idag kändes det som om den gamla Carro var tillbaka, och
nog finns det lite fart någonstans i den här kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...