fredag 29 november 2013

Framsteg


Veckan som gått har i träningsväg hittills bjudit på tre jogg/promenader, ett kort yoga-pass, några Mammamage-pass och tyvärr ynka 15 min(det var någon som vaknade halvvägs in i passet) styrka.
Då Noel har varit hemma från föris hela veckan, förkyld, har det inte blivit någon träning dagtid. (Ja, förutom i måndags då när maken var hemma.)
Ingen av dem gillar att titta på när mamma tränar(vilket jag förstår:)), och att få båda att sova i vagnen synkade är inte heller helt lätt. Förutom när jag promenerar då.
Så promenader med dubbelvagnen har det blivit några.

Har haft svårt att släpa mig iväg till gymmet när maken kommit hem, utan har istället längtat ut i friska luften med mina egna tankar som sällskap och benen som bara springer bättre och längre nu.



För både onsdagens och kvällens jogg/promenad innebar 7 min jogg och 3 min gång varvat.
Och vet ni, idag kändes det för lätt. Så nästa gång ökar jag på jogg-avsnittet ytterligare. Och snart är jag nog redo att springa hela sträckor.
Ca 6-8 km har rundorna varit, så 2 mil har jag skrapat ihop i veckan. Utöver vanliga promenader, som jag inte räknar som träning utan mer vardagsmotion.

Helgen som kommer bjuder på aktiviteter och imorgon blir det ett längre yoga-pass och på söndag bär det av till gymmet. Längtar faktiskt dit nu när jag skriver detta.
Ser fram emot att trötta ut musklerna och kanske våga köra lite tyngre.
Varierad träning är grejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...