lördag 16 november 2013

Att ta tillfället i akt





På fredagar är jag alltid hemma med båda barnen, då Noel är ledig från förskolan.
Väldigt mysigt att ha en hel dag tillsammans och dessutom skönt att slippa stressa iväg till förskolan på morgonen och sedan ha en tid att passa till hämtningen på eftermiddagen.
Denna dag hade jag det dessutom extra skönt då maken skulle in senare till jobbet och kunde gå upp med Noel medan jag och Stella sov vidare. Lyx.

Hade egentligen tänkt att gå upp och träna innan maken åkte till jobbet, dock så vann sömnbehovet över mig.
Men jag ville verkligen få till ett styrkepass idag.

Funderade lite på hur jag ändå skulle kunna få till träningen då kvällen inte var ett alternativ eftersom att maken skulle vara borta, och kom på att när det var dags för middagssov kunde jag ta med mig träningsbandet( som en TRX) till en lekpark och träna medan båda sov. Förhoppningsvis.
Bra plan på pappret men ofta har det ju en tendens att inte bli som man har planerat:)
Men båda sov som stockar redan när jag rullade ned vagnen för trappen och jag kunde promenera till lekparken, där jag var helt ensam, och köra ett pass på 7 tabataintervaller(20s arbete 10s vila x 8) sammanlagt 28 min effektiv träning.

Knäböj
Utfall( byte av ben efter 4 st)
Bröstpress
Tricepspress
Baksida axel
Rodd(hög och låg varannan)
Tåhävningar








Fortsatte sedan att promenera i 40 min och kom hem med två fortsatt sovande små innan den minsta vaknade för mat.
Perfekt minst sagt, och jag var så glad att jag tog tillfället i akt.


1 kommentar:

  1. vad bra jobbat! hoppas på liknande energi och ta tillfället i akt-strategi snart.

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...