fredag 2 augusti 2013

Tur i oturen

Veckan började med jobb, om än bara halv dag, och jag kände mig genast betydligt tröttare än på semestern. Svårt att ställa om sömnen.
Sov middag när jag kom hem och sen såg tisdagen såg likadan ut. Tröttare än tröttast.
Tog mig dock i kragen och tränande 35 min hemmastyrka på kvällen.
Onsdagen efter jobbet spenderades med att maken och N mötte upp mig för lunch och fika innan vi tog oss hem tillsammans.
Det var då det började.
Mensvärkssmärtor, illamående och feberkänsla.
Och smärtorna, som kom i intervaller, gjorde både mig och maken rejält nervösa att det var en bebis på väg alldeles för tidigt.
Ringde förlossningen på natten som ordinerade vila och Alvedon. Igår, torsdag, stannade jag därför hemma från jobbet och vilade och fortsatte känna samma symtom som tidigare.
Ringde igen på kvällen och fick en tid idag på mottagningen på Danderyds sjukhus.
Barnmorskan misstänkte urinvägsinfektion.
Jag som aldrig haft urinvägsinfektion, hade ingen aning om att det var så här det kunde kännas. Och tydligen får man andra symtom som gravid än att det svider när man kissar.
Och dagens besök bekräftade hennes misstankar.
Så skönt tänkte jag eftersom jag för varje dag som närmar sig beräknad förlossning oroar mig för att åter drabbas av havandeskapsförgiftning.
Så nu är det alltså penicillin som gäller och träningen får ligga lågt så länge tills dess att kuren är över.
Men en och annan promenad ska det bli i alla fall.

4 kommentarer:

  1. men fy vad obehagligt! förstår att ni blev rädda! ta det riktigt lugnt och krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Obehagligt! Hoppas det blir bra snabbt!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...