söndag 8 december 2013

24 minuter i hallen




6 övningar x 4 minuter.
Tabataform 20s arbete och 10s vila. Överkroppsfokus.
Det var väl spenderade minutrar nu på kvällskvisten med några redskapen i hallen.

Rodd i TRX
Tricepspress i TRX
Ryggresningar på boll
Hantellyft år sidan och fram
Sidoplanka
Diagonallyft

Förutom detta har även 15 minuter ägnats åt Mammamage idag och trots att mitt gymbesök uteblev, blev det rätt bra ändå.
Så går det när man sover till 10.30.

Ja, vi har det onekligen rätt bra med sömnen just nu.
Stella har sedan hon var ca 6 veckor oftast bara ätit en gång per natt innan det är dags att gå upp vid 7 och har den senaste veckan börjat sova ännu längre, ca 6 timmar i sträck.
Eftersom hon är vaken mycket på kvällen och laddar upp med mat, så är hon ordentligt sovsugen när det är dags för oss att gå och lägga oss.
Vilket jag är väldigt glad över.
Så inatt var det nytt personligt sömnrekord för henne.
Från 24 till 8 sov hon i ett sträck och vaknade vid 8 för att äta då jag ammade henne och mig till sömns igen. Vi vaknade vid 10.30, då jag vaknade av den gladaste bebisen man kan tänka sig. För det är hon verkligen. Glad och nöjd mest hela tiden.
Jag inser att vi nog inte kommer att ha det så här bra hela tiden, men för att ha en bebis på snart tre månader är det över förväntan.
Tacksamheten över detta.
Den är stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...