lördag 5 oktober 2013

På gång

Nu var det några dagar sedan jag skrev här.
Vi har levt i bebisbubblan som bäst och njutit av att få den här tiden tillsammans. Eftersom det blev som det blev när Noel föddes, kändes det viktigt och önskvärt att vi denna gång fick tid hemma, bara vi, att rå om varandra och lära känna vår nya familjemedlem.
På måndag är det dock slut på bubblan, och vardagen och rutiner med två barn ska hittas då N är på förskola några timmar per dag och maken jobbar.

Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag numera är tvåbarnsmamma.
Men idag när vi gick långpromenad runt sjön där vi bor och det låg två sovande underverk bredvid varandra i vagnen för första gången( som båda sov samtidigt, yeay), blev det betydligt klarare och mer förståeligt.
Där låg ju faktiskt våra två barn. Två stycken! Helt otroligt vilken lycka och kärlek som fyllde mig.






Just gång, eller då promenader som det ju faktiskt är, är något jag verkligen kommit igång med regelbundet denna vecka.
Jag har promenerat varje dag, 3-7 km, och ökat på tempot för varje dag.
I takt med att mitt ärr känns bättre och bättre och jag blivit rörligare, kan jag driva på stegen och njuter verkligen av kunna göra det. Att inte begränsas av varken en gravidmage eller ett stretande ärr på magen.
Förutom promenaderna, jobbar jag med rörlighet för min stela bröstrygg som klagar lite på diverse amningspositioner och appen Mammamage.
Även om magen fortfarande är svullen, gravidstor( typ v.20) och magmusklerna separerade, hittar jag kontakt och det känns som om det händer saker sakta men säkert.
Om allt känns fortsatt bra, kommer jag i veckan att börja med lite lätt styrketräning med kroppsvikt i korta sekvenser.
Men då ska ärret inte kännas alls, jag vill ju inte riskera att läkningen försvåras.
Så vi får se helt enkelt.
Men just nu känns det lovande.

1 kommentar:

  1. det ser härligt ut och fantastiskt att du redan kan gå så långa promenader som 7 km! heja kroppen!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...