onsdag 22 augusti 2012

Till fots

Det började med en promenad i morse tillsammans med två andra mammor och bebisar.
Noel sov gott i vagnen och sov faktiskt även en stund när jag kom hem.
Jag försöker komma ut på två promenader om dagen, alternativt en promenad och en vagnjogg, en på förmiddagen och en på eftermiddagen så Noel får sova.
Innan semestern hade jag bra rutin på promenerandet och vagnjoggande, men sen dess har jag inte riktigt kommit tillbaka in i det.
På semestern turades vi om att gå ut ibland, hade barnvakt eller tajmade en sovning tex med bilåkande.
Men nu börjar jag hitta in i vardagen igen och idag när jag ändå skulle iväg på ett möte på eftermiddagen passade jag på att få in dagens andra promenad och promenerade därför till Kungsholmen där mötet ägde rum.
Eftersom Noel inte sov på vägen dit, promenerade jag sen även hem igen då han däckade efter mötet och sitt mellis.


På vägen slog det mig vilka kontraster till miljöer jag hann passera. Bilkaos och köer i stan förbyts snabbt mot natur, lugn och vatten.


Det slog mig också att om tre månader när vi har flyttat är det slutpromenerat in till stan, då det skulle ta mig alldeles för lång tid, men jag byter gärna det mot ännu mer natur och lugn i omgivningen runt mig.

Vet inte exakt hur långt jag gick idag, men minst 1,5 mil i alla fall. 
En föräldraledighetslyx kallar jag det.
Och den lyxen får jag njuta av ett tag till.
En annan lyx är att fundera ut vad jag ska träna ikväll, yoga eller styrka?
Känner nog på den ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...